Black Tulip Beauty

Vintage ihletésű sminktartó doboz teatartóból

2017. május 08. 08:13 - blacktulipbeauty

 Újra divatját éli a vintage stílus. A Bondex vintage festékkel és waxxal könnyen dekorálgatjuk fa bútoraunkat dobozainkat ilyen stílusban.

Felhasznált eszközök:

Natúrfa teatartó doboz (érdemes olyant venni amelyiken látszanak a fa erei, mert így kapunk igazán különleges hatást)
Csiszolópapír
Bondex vintage effekt festék (fehér, ásványszürke)
Bondex metal effect wax (ezüst)
Rózsa-sablon
Pentart decoupage ragasztólakk (selyemfényű)
Rózsás szalvéta
Fűrész
Enyv

Egy picit megcsiszoltam a dobozt, de nagyon óvatosan, mert ez ilyenen rétegelt doboz és könnyen feljön a felső lap egy része. Viszont ez könnyen visszaragasztható egy kevés enyvvel. (Természetesen ha tömör fából lévő dobozt találtok erre nem nagyon kell figyelni.) A lejövő fűrészport lefújtam.

20170501_181334.jpgRákentem ecsettel fehér vintage effect festéket, meglehetősen elnagyolva, majd egy rongy segítségével végig töröltem a dobozt, egyenletessé téve a festéket, és láthatóvá a fa ereit. Nekem kifejezetten tetszik, hogy picit fehér lett a doboz csatja is (ugyanazzal a ronggyal törültwm le a rákerülő festéket, mint amivel szétkentem a dobozon), viszont nagyon közznyen el lehet távolítani róla vízbe mártott fültisztítóval, ha szeretnétek.

nevtelen2.jpgEzután a doboz sarkaira szintén elnagyolva felvittem ecsettel az ásványszürke vintage effect festéket, majd szintén ronggyal ugyanúgy eldolgoztam, mint a fehéret. A vintage stílusban alkotás előnye, hogy nem kell figyelni arra, hogy minden oldala ugyanolyan legyen. A szimmetria sem különösebben fontos elem, sőt igazából csak csökkenti a hatást, így sokkal könnyebb alkotni akkor is, ha nem annyira nagyon jó a kézügyességünk. :)

20170501_192045.jpgMiután nagyjából megszáradtak a festékek (szerintem itt nem kell megvárni a teljes száradást, vagyis a három órát elég fél-egy óra is), a rózsás mintát a doboz egyik sarkára helyeztem, jó erősen tartottam, hogy ne mozogjon. Ha nem bíztok magatokban, papír ragasztószalaggal oda is ragaszthatjátok a dobozhoz, viszont akkor többet várjatok a festék száradására. Ezután egy rongyot belemártottam az ezüst színű vaxba és felvittem a dobozra a mintán. Én elég sokat vittem fel, hogy látványos legyen. Ha elrontanátok azáradás előtt könnyű letörölni, és egy kis ezüstös caillogás marad csak.

20170501_195847.jpgEzután egy szalvétából kivágtam a rózsákat. Mivel csak olyan volt otthon amin külön voltak a rózsák, így összerendeztem olyan kompozícióba a doboz közepén ami tetszett. Mostanában elég népszerű a vintage, úgyhogy szerintem kapható olyan szalvéta is aminegyben vannak a rózsák és csak ki kell cágni és felragasztani. Ezután a szalvétákat kissé felemeltem és kentem alájuk egy kevés decoupage ragasztót, majd visszatettem a helyükre. Ezután jó aok lakkot kentem rájuk, gyakotlatilag fehérek voltak. Ezt azért érdemes így cainálni, mert így sokkal óvatosabban tudjuk felvinni a lakkot  és kevésbé valószínű, hogy elszakítjuk a szalvétát.

nevtelen_1.jpgEzután megvártam, hogy megszáradjon, majd a két vízszintes belső elválasztó-keresztlécet középen elfűrészeltem, azért ezeket mert ezek nem voltak ott beragasztva. Ezután a középső, függőleges lécet enyvvel visszaragasztottam a helyére, mert ez sem volt fixálva eredetileg. (Ezt a műveletet célszerű a festés előtt végezni, csak én később találtam ki, hohy mire szeretném használni a dobozt. :D)

 Íme a végeredmény :)

20170502_073739.jpg

 20170508_080209.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://blacktulipbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr6512482391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása