Black Tulip Beauty

Újévi fogadalom márciusban?!

2017. március 29. 07:45 - blacktulipbeauty

Az új évi fogadalom tipikusan az a dolog, amiben senki sem hisz, de mindenki csinálja. Szerintem lehetne ezt jobban csinálni, úgy hogy több eredménye legyen. Amiket itt összeszedtem természetesen nem általános érvényűek, elég mások vagyunk. Például le lehet szokni a dohányzásról egy nap alatt is, volt már rá példa, de ez nem feltétlenül megy mindenkinek így, csettintésre. Szóval amik nekem segítenek, hogy meg is valósuljanak a fogadalmaim:

1. Fogadalom helyett cél

A  nagy volumenű dolgot jobb célként tekinteni. Például ha nem azt mondod, hogy fogadom, hogy idén lefogyok, hanem, hogy az a célom, hogy lefogyjak máris sokkal kevésbé stresszeled magad. Szerintem ennek a célnak igazán nem is érdemes az időtartalmát bekorlátozni, mert az is csak fölöslegesen frusztrálni fog.

Emellett az a pozitívuma is megvan a célnak, hogy nem kell rá várni január elsejéig. Ha most akarsz valamit most tűzd ki, ne halogasd, mert január elsejének nincs mágikus hatása (azt hiszem ezt sokan megtapasztaltuk már :D).

2. Apróbb feladatok

A cél eléréséhez pedig tűzz ki egy apróbb, elég könnyen teljesíthető feladatot. Például ha a fent említett fogyás a cél, kezd napi öt perc sétával. Ez egy apróság, amit könnyen tudsz tejesíteni, de mégis egy lépés a cél felé.

3. Ne halmozz

Itt két dologra is gondolok, egy felől ne negyven apró feladatot építs be egyszerre az életedbe, mert az egyértelműen túl sok és ugyanúgy sokkot fogsz tőle kapni valószínűleg, mintha nem sportolsz aztán hirtelen mindennap másfél órát akarsz edzeni.

Másfelől ha mondjuk heti háromszor akarsz futni, de az egyik héten csak kétszer jön össze, akkor sem érdemes azt mondani, hogy jövő héten négyszer futsz, mert ha csak a heti három sikerül azon a héten csalódásként fogod megélni, ahelyett, hogy örülnél, hogy sikerült amit akartál. Ez pedig szintén visszavetheti a lelkesedést

4. Még egy lépés, aztán még egy...

Ha az első már megy úgy ahogy szeretnéd, és egyáltalán nem okoz nehézséget, jöhet a következő feladat. Ez lehet szimplán annyi, hogy öt helyett tíz percet sétálsz, de az is, hogy marad az öt perc séta, de vacsorára fél krumplival kevesebbet eszel, vagy hasonló.

Meglepően gyorsan elérheted így amit szeretnél és ha egy év múlva megnézed, mondjuk, hogy mit írtál le, és nem teljesen jutottál el addig, de mondjuk már fél úton jársz sokkal boldogabb leszel, mintha semmilyen lépés sem történt volna az ügy érdekében.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://blacktulipbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr2312356171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.