Black Tulip Beauty

Bounty francia-macaron

2017. július 24. 08:24 - blacktulipbeauty

A kókuszt kombinálva a csokival egy falatnyi nyarat kapunk.

Egy apró változtatást tettem az alap macarontésztában, sűrű kókuszos krémet főztem bele a csokival pedig picit feldobtam az egész sütit. Mivel a tészta glutén- és laktózmentes, így csak a krémnél kell picit "ügyeskedni", ha ilyen desszertet szeretnénk alkotni.

20170723_162542.jpg

A macaron tészta:

Hozzávalók:

110 g mandula reszelék  (én frissen szeretem darálni, egész finomra, de nem túlságosan... mint majdnem mindent a receptbben, ezt is ki kell tapasztalni)

10 g kókusz reszelék (az alap receptből ugyanennyi mandulareszeléket helyettesítettem vele)

180 g porcukor

100g tojásfehérje (egy napig pihentettem szétválasztva kint felhasználás előtt)

66 g cukor

A tojásfehérjéből a cukorral kissé még folyós, de kemény habot vertem. Ezután óvatosan hozzákevertem az előzőleg összekevert kókuszreszeléket, mandulát és porcukrot. Az előre ceruzával sütőpapírra megrajzolt köröket (érdemes köztük legalább egy centis helyeket hagyni, mert a tészta picit elfolyik, miután kiraktuk) habzsákkal megpróbáltam pontosan kitölteni az elkészült macaron masszával (nem lettek körök és egyformák sem, de így jobb lesz a macaron állaga, mintha előre gyártott macaron formát használtam volna). Majd párszor az asztalra ejtettem a tepsit, így meszabadultam a buborékoktól (ha nem akarom, hogy az alsó szomszéd is hallja összehajtott konyharuhákra ejtem picit többször, mintha simán az asztalra dobnám) pihentettem kb. 45 percet. Majd nagyjából 150 °C-on 15 percig sütöttem. A kész macaronokat csak hidegen szedtem fel a sütőpapírról, különben a közepe leragadt és kiszakadt.
20170723_224117.jpg

A krémhez az alábbi receptet követtem majdnem egészében, csak tejszínt nem raktam bele, hogy biztosan ne áztassa el a macaront. (www.mindmegette.hu/kokuszkrem.recept/) Én gluténmentes lisztből és laktózmentes tejből csináltam, és teljesen jól működött azokkal is.

Ugyanolyan nagyságú köröket rajzoltam sütőpapírra mint a macaronoknál, majd olvasztott étcsokival kiskanállal megrajzoltam (természetesen itt sem sikerült pontosan  követni a formát :D). Mivel 40 °C volt amikor sütöttem, így be kellett raknom a hűtőbe hogy megdermedjen, viszont lehet, hogyha még magasabb kakaótartalmú csokit használtam volna akkor kint is megdermed.

20170723_223856.jpg

Az összerakásnál két macaront megkentem egy-egy kiskanálnyi kókuszkrémmel, középre helyeztem egy csoki "kört", majd összeraktam. Kész is a glutén- és laktózmentes nyári desszert.
20170723_162746.jpg

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://blacktulipbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr4712683471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása